Ürünlerinizi online pazara E-Ticaret ile sunmak

Ürünlerinizi online pazara E-Ticaret ile sunmak 

1)E-Ticaret

Ürün ve hizmetlerin internet ortamından müşterilere pazarlamak ve bu süreçlerin gerçekleştirilmesi için kurulan çevrimiçi pazarlamadır. Müşterilere ürünlerin pazarlaması yapılırken birçok metot ve teknikler vardır.

E-ticaret düzgün uygulandığı zaman önemlidir. Yatırım getirisi olarak bilinen Return on investment geleneksel pazarlama stratejilerinden daha büyük olabilir.

2)E-Ticaret İlkeleri

E-Ticaret geleneksel pazarlamanın ana ilkelerini içermesine rağmen karakteristikleri bakımından farklılık gösterir. E-Ticaret pazarlamanın bir yararı ölçülebiliyor olmasıdır. Bu imkânın olması şirketler için daha verimli ve etkin çalışmasını sağlar.

Artan Erişim ve Kitle: İnternet özelliğinden dolayı müşteriler Dünya’nın her yerindedir.

Yeni Pazarlama Rotaları: Sosyal ağlar ve diğer yaklaşımlar pazarlama için iş fırsatlarıdır.

Uygun Maliyetli Pazarlama: Çevrim içi teknolojilerin kullanımı pazarlama bütçesinde azalma sağlayabilir. Aynı zamanda marka farkındalığını arttırır.

Tamamen hesap verilebilirlik: Doğru uygulandığı zaman E-ticaret sonuçlar için tamamen hesap verilebilirlik sağlar.

3)E-Ticaret Çeşitleri

Yeni müşteri edinebilmek için E-Ticaret nasıl kullanılacağı hakkında bazı bilgiler şunlardır:

  • Google Optimize etmek: Yeni site müşterileri en çok tercih ettiği kaynak arama motorudur. Bu yüzden sitenin Google da sıralamaya öncelik verilmesi gerekir. Bu üç adımda gerçekleştirilebilir:
  • Google araştırma sonuçların üstlerde görünmek: Sıralama da üstlerde görünmek için Google Algoritmalarına uygun site oluşturmak gerekir.
  • Resimler kullanarak Google anlamasını sağlamak: Sitede yer verilen resimlerin altına açıklayıcı özellikler kullanmak önemlidir.
  • Sitenizi güncelleyin ve sürekli yararlı bilgi bulundurun: Yeniliklere daha çabuk cevap verebilme ve müşterilerin bilgilenmesini sağlar.
  • Araştırma Davranışı: Sitenizde sattığınız ürünleri bulmak için anahtar kelime ve kullanmalısınız. Daha verimli olması için yüksek anahtarlı kelime içeren index kullanılmalıdır. Google Search kullanmak haftalık ya da aylık kullanıcıların davranışlarını analiz edilebilir.
  • Yüksek Sıralama Sayfalarını Optimize Etmek: İlk web sayfası geldiğinde siteye gelenler listelenecektir. Google ip uçları kısmından web sitesi optimize edilmelidir.
  • Meta kelimeleri kullanmaktan kaçının: Web sayfanın kod bölümünde bulunduğundan normal anahtar kelimelerden farklıdır.
  • Önemli sayfa ögelerini optimize etmek: Başlık etiketlerindeki başlıkta veya alt başlıkta birden fazla kullanın.
  • Link Oluşturma Stratejisi Geliştirme: Kaliteli ve alakalı web sitelerin sıralaması daha yukarılarda olduğu için önemli kelimelere sahip olan metin köprülerine erişilmelidir.
  • Marketplace akıllıca kullanmak: Fazla stoklanan ögeleri serbest bırakmak için kullanılabilir.
  • Gelir Ürünleri: Müşterilerinize E-Posta göndermek ve kampanya başlatmak satışlarınızı arttırabilir.

Rakiplerden öğrenme: Rakiplerin nereden bağlantı aldığını öğrenmektir. Rakiplerden öğrenmek için kullanılan birkaç program şunlardır:

  1. Google Alerts
  2. Marketing Grader
  3. Infinigraph
  4. Monitor Backlinks
  5. SEMRush

Ölçüm ve Uyum: İnternet sitenizin analizini yapmak için Google Analitics kullanın. Google Analitics kullanımı için en üst sıraya çıkaracak yapılacaklarda bazıları şunlardır:

  • Amaçları belirleyin
  • Google web araçlarını dahil edin
  • Kitleyi gruplara ayırmak
  • Kullanıcıların davranışlarını haritalandırmak
  • Müşterileri gönderdiğiniz E-Posta kampanyalarını Google Analitics aracından takip edin
  • Kampanyalar için eşsiz URL oluşturun

4)E-Ticaret En İyi Uygulamaları

Web sitesi ve sosyal ağlarda hedeflediğiniz müşteriler için abone olmalarını mümkün kılmak

Sitenizde müşterileri harekete geçirecek seçenekler yapın

Gizlilik politikası yapılırken başkalarıyla paylaşmamayı özen göstermelisiniz

Hem site sahibi hem de müşteri için kullanışlı ve faydalı içerikler sunmak

Müşterilerin tercihlerini öğrenmek

İnsanlar uzun eklentilerin bir virüs olarak algıladığından büyük dosya ve eklerden kaçınılmalıdır.

Sitenizi belli aralıklar ile ölçün ve iyileştirme yapın

Müşterilerin ilgi odağı olacak içerikler sunun

5)E-Ticaret Türleri

5.1. E-Mail Marketing (E-Posta Pazarlama)

Pazarlama mesajlarını belli bir kitleye ulaştırmak için yeni nesil pazarlama biçimidir.

  • Geleneksel pazarlama faaliyetlerine göre maliyeti daha ucuzdur.
  • Hedef kitle ile yapıldığından mesaj anlık olarak kişi veya kişilere iletilebilir.
  • Kişilere ismiyle hitap eden e-mail göndermek mümkündür.

5.2.Affiliate Marketing

Satış ortaklığı ile ürünlerimizi pazarlayacağımız web siteler ile anlaşıp uygun bir komisyon karşılığında müşterileri size getiren dijital pazarlama kanalıdır.

  • Satış performansına dayalı olmasıyla işlem gerçekleştiğinde satış ortaklarına komisyon ödendiğinden aranan dönüşümü sağlama da motive eder. Daha iyi bir trafik çeker ve ödemeleri size ne ödeme yapılması gerektiğini de garanti eder.
  • Web siteniz için daha fazla hedef kitlesi oluşturmanızı sağlar. Güvenilir web sitesi ortaklarıyla markanızın ve ürkünüzün itibarını arttırabilirsiniz.
  • Şirket olarak daha az maliyetli işler yapabilirsiniz. Bir komisyon için gereğinden fazla para ödemenizi engeller.
  • Web sitesi sahipleri için ek bir gelir sağlar.


Affiliate Marketing sisteminde üç taraf vardır:

  1. Tüccar: Ürünlerin sahibidir.
  2. Ortak: Bazen yayınlayıcı olarak da bilinmektedir. Bu tarafın insanları bir ürün almak için etkileme gücü vardır. Genellikle bu taraf blokçuları, Instagram influencerlarını veya satış ortaklığı şirketlerini içerir.
  3. Müşteri: Bu taraftaki kişiler ortak tarafından reklamı yapılan ürünleri alanlardır.

5.3.Influencer Marketing

Yetki, bilgisi ve kitlesi olan etkileyenin, etkilenen müşterinin bir ürünü satın alma kararlarını etkileme çabalarına verilen isimdir.

  • Kullanıcıların size karşı daha güvenmesini sağlar. Markanın itibarını arttırır.
  • Niş pazarlamaya olanak sağlar.
  • SEO daha verimli hale getiriyor.
  • Dönüşümler üzerinde pozitif etki bırakıyor
  • İçeriğinizdeki boşlukları zamanla tamamlamanızı sağlar.

5.4.Content Marketing

İçerik pazarlama, daha önceden oluşan kitlenin değerli, tutarlı ve düzenli içerikleri üreterek hedef kitleyi harekete geçirmek için kullanılan stratejik bir pazarlamadır.

Gün geçtikçe içerik pazarlama direk müşterilerle iletişime geçiyor olması bütçelerinin önemli bölümü içerik pazarlamaya ayrılıyor.

Müşterilere değer katar ve markaya duyulan sadakati arttırır. Blog ve videolar aracılığıyla müşterileri bilgilendirir. Bu bilgilendirme süreci sayesinde gelecek satın alımları da motive etmiş olur.

  • Markanızın itibarını arttır. Kullanıcılar markanıza daha çok güvenir.
  • Reklamları sevmeyen hedef kitleye daha kolay ulaşabilmek
  • Harcamalar azaltılabilir
  • Kaliteli içerikte web siteleri yaparak müşterilerin daha çabuk dönüşüm yapmasını sağlayabilirsiniz.

5.6.SEO

Kullanıcıların arama motorunda arama yaptığı zaman en uygun içeriklere ulaşması için web sitelerinin organik sıralamalarını iyileştirebilmek adına yapılan çalışmalara verilen isimdir.

SEO, Search Engine Optimization birleşmesiyle oluşan arama motoru optimizasyonudur.

  • Sitelere prestij sağlar. Yani web siteleri içinde en çok tercih edilen site olması kullanıcıları tatmin eder. Bu da web sitesinin marka değerini arttırır.
  • Web sitelerinin sonuçları için daha kolay ve hızlı tarama yapılabilmektedir.
  • Pratik ve hızlı popülariteyi arttırır.
  • En iyi reklamı verebilme imkânı

5.7.Paid Advertising

Reklam pazarlamacıların web sitelerinde verdikleri reklamalar ödemeleri zorunlu olduğu her türlü reklamdır. Üç çeşit reklam ödeme vardır:

  1. PPC, tıklama başına ödeme
  2. ÜFE gösterim başına ödeme
  3. Görüntülü reklamlar


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dizileri Matplotlib ile Verilerinizi Görselleştirme

Ürünlerimizi Online Alanda Pazarlama Şekli Dijital Pazarlama

Web Dünyasının Temeli HTML5