Ürünlerimizi Online Alanda Pazarlama Şekli Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Yöntemleri Açıklaması


Pazarlama Ne Anlama Gelir

Pazarlamabir ürün veya ürünlerin müşterilere satılırken ürünü neden seçmesi konusunda ikna etmek için kullanılan promosyon stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanmasıdır.

İki çeşit pazarlama şekli vardır. İnternet üzerinden müşterilere ürünlerini tanıtım yaparak pazarlamadır. Buna dijital pazarlama diyoruz. Bir diğer adı da online marketing adlandırılır.

Dijital pazarlama

Geleneksel yollar ile yani radyo, televizyon, gazete gibi araçlar ile müşterilerine pazarlama yöntemleriyle yapılan Çevrimdışı Pazarlama şeklidir. Bu pazarlamaya offline marketing olarak adlandırılır.

Ürünlerimizi pazarlaması yapılırken bazı hususlara dikkat etmemiz işlerimizi daha kolaylaştıracaktır. Hususlar şu şekilde sıralanabilir:
  • Ürünün tanıtımı, seçimi ve geliştirilmesi 
  • Ürünü pazarlayacağınız hedef kitleyi belirlemek
  • Müşterilerin taleplerini ve değerlendirmelerini göz önünde bulundurmak
  • Promosyon ürünlerin planı yapılması ve geliştirilmesi
Pazarlama 4 dönemden oluşmaktadır. Bu dönemler şöyledir:
  1. Pazarlama 1.0: Ürün odaklı pazarlama, ne üretirsem onu satabilirim düşüncesini hâkim olduğu dönem olarak adlandırabiliriz.
  2. Pazarlama 2.0: Müşteri odaklı pazarlama şirketler, müşteriyi memnun etmeye, onları tekrar alışveriş yapan sadık insanlar haline getirmeye odaklanırlar.
  3. Pazarlama 3.0: Değer odaklı pazarlama, sosyal sorumluluk projelerine daha fazla önem verirler. Çevreye duyarlı şirket olmak önem kazanır.
  4. Pazarlama 4.0: Teknoloji ve deneyim odaklı pazarlama, aslında pazarlamanın temellerinin sarsıldığı, gerçek işlevinin sorgulanmaya başlandığı evredir

Günümüz Çağın Pazarlaması Dijital Pazarlama

Bir firmanın müşterilere ürün veya ürünlerini daha iyi pazarlamak için internet üzerinden yapmış olduğu tüm pazarlama faaliyetleridir. Dijital pazarlama olarak da adlandırılır.

Dijital pazarlama
Dijital pazarlamanın araçlarını kullanarak müşterilerimizden verim almaya çalışırız. Dijital pazarlama araçları aşağıdadır:

  1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  2. Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
  3. İçerik Pazarlama (Content Marketing)
  4. Affiliate Marketing (Satış ortaklığı)
  5. Sosyal Medya Pazarlamacılığı
  6. Tıklama Başına Ödeme (PPC)
  7. Pazarlama Otomasyonu
  8. E-posta pazarlama
  9. Ücretli Reklamlar

Dijital Pazarlamaya Neden İhtiyaç Duyarız

İnternet günümüzde yoğun bir şekilde kullanılmaya başlandı. Kullanıcılar ihtiyaçlarını dijital ortamlardan karşılıyor. Dolayısıyla İnternet ortamı pazarlama yapmak müşteri sayımızı artırma potansiyeli sağlar. Peki neden dijital pazarlama önemli hale geldi. Sebeplerini maddeler halinde sıralayacak olursak:

  • Geleneksel pazarlamaya göre daha az maliyetli olması
  • Hedef kitlelere daha kolay ulaşabilme
  • Daha fazla kazanç sağlama
  • Aynı zamandan mobil uygulamayı da destekler
  • Tüketicilerin güvenini arttırması
  • İnsanların ihtiyaçlarına göre cevap verebilme
  • Çevrimiçi olarak müşteriyle iletişim kurabilme
  • Müşterinin anında ürünü satın alabilmesi
  • Müşterinin ürün hakkında daha önce yapılan değerlendirmeleri görebilme

Dijital Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi


YIL

AÇIKLAMA

1900

Outbound Marketing (Giden Pazarlama) adıyla poster ve açık hava reklamlarıyla ortaya çıkmıştır.

1950

Pazarlama ve reklamcılık; gazete, dergi, radyo ve televizyon basılı, işitsel ve görsel medya yollarıyla yapılmaya devam edildi.

1971

Ray Tomlinson’un ilk e-posta gönderdiği insanların farklı makinelerden mesaj gönderip almasını sağlayan platformdur. Archie Arama Motorunun (FTP) siteleri için bir dizi oluşturulduğu yerdir.

1990

İlk kez Dijital Pazarlama terimi üretildi. Müşteri İlişkileri Yöntemi (CRM) uygulamaları ile sunucu istemci mimarisi başlangıcı ve kişisel bilgisayar popülerlik sayesinde pazarlama teknolojisinin önemli bir parçası haline geldi. 

1994

Yahoo’nun ortaya çıkışı ve ilk e-reklam

1998

Google’ın kurulması ile PPC (pay per click) tıklama başına ödeme dönemi başladı.

2000

Iphone’un doğumuyla müşteriler bir şirketin pazarlama departmanı için önce ürünleri incelmeye ve ihtiyaçları hakkında karar almaya başladı.

2000

Google Adwords ve AdSense gibi pazarlama araçlarını tanıttı. Reklamları kullanıcıların isteklerine göre analiz etmek için internet kullanıcıların sorgularını içeriğini analiz etme becerisini geliştirdi.

2004

Gmail ve Facebook’un lasmanı (ürünü pazara vermek)

2006

Twitter ve Microsoft arama lasmanı, Amazon’un e-ticaret satışları 10 milyar $

2007

Pazarlama otomasyonu ile şirketlerin müşterileri segmentlere ayırmasına ve müşteriler için kişiselleşmiş bilgiler sağlamasına yardımcı oldu.

2010

Whatsapp kullanıma başlanması

2012

Şirketlerin sosyal medya reklamlarındaki %64 oranında bütçe artışı

2015

Tüketici davranışının tahmini ve analize ayrılan bütçe artışı













































Dijital Pazarlama Kanalları

Dijital pazarlama


SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO, Search Engine Optimization kelimelerinden oluşan ürün veya hizmetleri internet sitelerinin arama motorlarında en üst sıralarda yer alması ve müşterilere görünür olmasını sağlayan faaliyetlerin bütünüdür.

Arama Motoru Pazarlaması (SEM)

SEM kelimesinin açılımı Search Engine Marketing olan Arama Motoru Pazarlamasıdır. Web sayfamızdaki trafik akışını arttırmak için reklam yoluyla sitenin tanınmasını sağlar.

              (1) Reklam Sıralaması = Kalite Puanı X Tıklama Başına Maliyet

(1) Bize reklamımızın üst seviye yer almasını sağlamak için kalite puanını yüksek tutmamızın reklam sıralamamızın artırmasını sağladığı görülmektedir.

E-Mail Marketing(E-Posta Pazarlama)

Pazarlama mesajlarını belli bir kitleye ulaştırmak için kullanılan yeni nesil pazarlama biçimidir.

Sosyal Medya Pazarlama

Bir ürünün veya hizmetin müşterilere sosyal medya kanallarını kullanarak dijital pazarlamadır.

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlama, daha önceden oluşan kitlenin değerli, tutarlı ve düzenli içerikleri üreterek hedef kitleyi harekete geçirmek için kullanılan stratejik bir pazarlamadır.

Gün geçtikçe içerik pazarlama direk müşterilerle iletişime geçiyor olması bütçelerinin önemli bölümü içerik pazarlamaya ayrılıyor.

Müşterilere değer katar ve markaya duyulan sadakati arttırır. Blog ve videolar aracılığıyla müşterileri bilgilendirir. 

Tıklama Başına Ödeme Reklamları(PPC)

Adından anlaşılacağı gibi her tıklama başına ödeme yaptığımız reklam modeli olan dijital pazarlama kanalıdır. En önemli örneği Google AdWords reklamlarıdır.

Affiliate Pazarlama

Affliate pazarlama anlaşılacağı gibi satış ortaklığı ile ürünlerinizi pazarlayacağınız web siteler ile anlaşıp uygun bir komisyon karşılığında müşterileri size getiren dijital pazarlama kanalıdır.

Yorumlar

  1. Teoriye fazla yer vermişsiniz daha kısa anlatmanız daha akıcı olurdu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dizileri Matplotlib ile Verilerinizi Görselleştirme

Web Dünyasının Temeli HTML5