Ürünlerimizi Online Alanda Pazarlama Şekli Dijital Pazarlama
Pazarlama Ne Anlama Gelir
- Ürünün tanıtımı, seçimi ve geliştirilmesi
- Ürünü pazarlayacağınız hedef kitleyi belirlemek
- Müşterilerin taleplerini ve değerlendirmelerini göz önünde bulundurmak
- Promosyon ürünlerin planı yapılması ve geliştirilmesi
- Pazarlama 1.0: Ürün odaklı pazarlama, ne üretirsem onu satabilirim düşüncesini hâkim olduğu dönem olarak adlandırabiliriz.
- Pazarlama 2.0: Müşteri odaklı pazarlama şirketler, müşteriyi memnun etmeye, onları tekrar alışveriş yapan sadık insanlar haline getirmeye odaklanırlar.
- Pazarlama 3.0: Değer odaklı pazarlama, sosyal sorumluluk projelerine daha fazla önem verirler. Çevreye duyarlı şirket olmak önem kazanır.
- Pazarlama 4.0: Teknoloji ve deneyim odaklı pazarlama, aslında pazarlamanın temellerinin sarsıldığı, gerçek işlevinin sorgulanmaya başlandığı evredir
Günümüz Çağın Pazarlaması Dijital Pazarlama
Bir
firmanın müşterilere ürün veya ürünlerini daha iyi pazarlamak için internet
üzerinden yapmış olduğu tüm pazarlama faaliyetleridir. Dijital pazarlama olarak
da adlandırılır.
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
- Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
- İçerik Pazarlama (Content Marketing)
- Affiliate Marketing (Satış ortaklığı)
- Sosyal Medya Pazarlamacılığı
- Tıklama Başına Ödeme (PPC)
- Pazarlama Otomasyonu
- E-posta pazarlama
- Ücretli Reklamlar
Dijital Pazarlamaya Neden İhtiyaç Duyarız
İnternet günümüzde yoğun bir şekilde kullanılmaya başlandı. Kullanıcılar ihtiyaçlarını dijital ortamlardan karşılıyor. Dolayısıyla İnternet ortamı pazarlama yapmak müşteri sayımızı artırma potansiyeli sağlar. Peki neden dijital pazarlama önemli hale geldi. Sebeplerini maddeler halinde sıralayacak olursak:
- Geleneksel pazarlamaya göre daha az maliyetli olması
- Hedef kitlelere daha kolay ulaşabilme
- Daha fazla kazanç sağlama
- Aynı zamandan mobil uygulamayı da destekler
- Tüketicilerin güvenini arttırması
- İnsanların ihtiyaçlarına göre cevap verebilme
- Çevrimiçi olarak müşteriyle iletişim kurabilme
- Müşterinin anında ürünü satın alabilmesi
- Müşterinin ürün hakkında daha önce yapılan değerlendirmeleri görebilme
Dijital Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
YIL |
AÇIKLAMA |
1900 |
Outbound
Marketing (Giden Pazarlama) adıyla poster ve açık hava reklamlarıyla ortaya
çıkmıştır. |
1950 |
Pazarlama
ve reklamcılık; gazete, dergi, radyo ve televizyon basılı, işitsel ve görsel
medya yollarıyla yapılmaya devam edildi. |
1971 |
Ray
Tomlinson’un ilk e-posta gönderdiği insanların farklı makinelerden mesaj
gönderip almasını sağlayan platformdur. Archie Arama Motorunun (FTP) siteleri
için bir dizi oluşturulduğu yerdir. |
1990 |
İlk kez Dijital Pazarlama terimi üretildi. Müşteri İlişkileri Yöntemi (CRM) uygulamaları ile sunucu istemci mimarisi başlangıcı ve kişisel bilgisayar popülerlik sayesinde pazarlama teknolojisinin önemli bir parçası haline geldi. |
1994 |
Yahoo’nun
ortaya çıkışı ve ilk e-reklam |
1998 |
Google’ın
kurulması ile PPC (pay per click) tıklama başına ödeme dönemi başladı. |
2000 |
Iphone’un
doğumuyla müşteriler bir şirketin pazarlama departmanı için önce ürünleri
incelmeye ve ihtiyaçları hakkında karar almaya başladı. |
2000 |
Google
Adwords ve AdSense gibi pazarlama araçlarını tanıttı. Reklamları
kullanıcıların isteklerine göre analiz etmek için internet kullanıcıların
sorgularını içeriğini analiz etme becerisini geliştirdi. |
2004 |
Gmail
ve Facebook’un lasmanı (ürünü pazara vermek) |
2006 |
Twitter
ve Microsoft arama lasmanı, Amazon’un e-ticaret satışları 10 milyar $ |
2007 |
Pazarlama
otomasyonu ile şirketlerin müşterileri segmentlere ayırmasına ve müşteriler
için kişiselleşmiş bilgiler sağlamasına yardımcı oldu. |
2010 |
Whatsapp
kullanıma başlanması |
2012 |
Şirketlerin
sosyal medya reklamlarındaki %64 oranında bütçe artışı |
2015 |
Tüketici
davranışının tahmini ve analize ayrılan bütçe artışı |
Dijital Pazarlama Kanalları
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
E-Mail Marketing(E-Posta Pazarlama)
Sosyal Medya Pazarlama
İçerik Pazarlama
Tıklama Başına Ödeme Reklamları(PPC)
Affiliate Pazarlama
Teoriye fazla yer vermişsiniz daha kısa anlatmanız daha akıcı olurdu
YanıtlaSil