Google Dostu SEO
SEO, Search Engine Optimization birleşmesiyle oluşan arama motoru optimizasyonudur.
Kullanıcıların arama motorunda arama yaptığı zaman en uygun içeriklere ulaşması için Web sitelerinin organik sıralamalarını iyileştirebilmek adına yapılan çalışmalara verilen isimdir.
SEO, On-Page (Site içi) ve Off-Page (Site dışı) olmak üzere iki şekilde incelenir:
1. Site içi SEO: Web sitesi hazırlanırken kullanıcı arama motoru ayarları ve içeriklerin kullanıcıya en iyi şekilde sunmak için önceden belirlenen kriterler ile hazırlanmasıdır.
Site içi SEO kullandığımızda şunları optimize etmemiz gerekmektedir:
• Başlık
• URL
• Açıklama
• Görüntü optimizasyonları
• İçerikler
• Yapılandırılmış Veri
• Site Hızı
• Web sitesinin büyüklüğü
2. Site dışı SEO: Web sitesi dışında kullandığımız kaynaklar bütünüdür.
Site dışı CEO kullandığımızda şunları optimize etmemiz gerekmektedir:
• Sosyal Medya Çalışmaları
• Gönderimler
• E-Posta erişimleri
Kullanıcıların arama motorunda arama yaptığı zaman en uygun içeriklere ulaşması için Web sitelerinin organik sıralamalarını iyileştirebilmek adına yapılan çalışmalara verilen isimdir.
SEO, On-Page (Site içi) ve Off-Page (Site dışı) olmak üzere iki şekilde incelenir:
1. Site içi SEO: Web sitesi hazırlanırken kullanıcı arama motoru ayarları ve içeriklerin kullanıcıya en iyi şekilde sunmak için önceden belirlenen kriterler ile hazırlanmasıdır.
Site içi SEO kullandığımızda şunları optimize etmemiz gerekmektedir:
• Başlık
• URL
• Açıklama
• Görüntü optimizasyonları
• İçerikler
• Yapılandırılmış Veri
• Site Hızı
• Web sitesinin büyüklüğü
2. Site dışı SEO: Web sitesi dışında kullandığımız kaynaklar bütünüdür.
Site dışı CEO kullandığımızda şunları optimize etmemiz gerekmektedir:
• Sosyal Medya Çalışmaları
• Gönderimler
• E-Posta erişimleri
SEO çalışmaları yapılırken kötüye kullanım olarak yapılan çalışmalar Siyah Şapka olarak adlandırılır. Yani arama motoru kurallarına uyulmayan, etik olmayan çalışmaları kapsar.
Beyaz şapka kullanımı ise arama motorları kurallarına uyan iyi niyetli çalışmalardır. Kullanıcı tecrübesini iyileştirmeye yönelik çalışmalar sağlar.
SEO çalışmaları yapılırken Siyah Şapka dediğimiz kötü niyetli çalışmaları Google tespit ettiği zaman yüksek ihtimalle sitemiz cezalandırılacak ve yasaklanacaktır.
Yardımcı SEO Araçları
- Search Console (Google Site Yöneticisi Araçları): Anahtar kelime takibi yapar ve haritaları düzenler.
- Google Anahtar Kelime Planlayıcısı: Anahtar kelimeleri hakkında bize yardımcı olur.
- Google Trendleri: Kelimelerin popülerliğini bize gösterir.
- Google PageSpeed Insights: Web sitesinin hız performansını ölçer.
- Google Veri Test Etme Aracı: Arama motorların sayfaya ait verilerin nasıl kullanıldığını tespit eder.
- Bing Site Yöneticisi Araçları: Kelime takibi ve site haritalarını yapar.
- Moz: Arama motorlarını iyileştirmek için kullanılır.
- KISSMetrics: Dönüşüm değerleri ve kritik analizler yapılır.
- WordPress: İçerik oluşturmaya ve yayınlamaya yarayan bir sistemdir.
- Google URL Builder: Sitenizi pazarlama çalışmalarıyla tanıtırken elde edilecek verileri Google Analytics üzerinden takip ederek URL adreslerimiz oluşturmayı sağlayan araçtır.
Arama motorlarının sınıflandırma faktörleri 3 kısımdan oluşur:
- Crawling (Tarama): Web sitesinde gezen bağlantıları izleyerek bilgi toplayan veya sayfadaki kelimeleri çıkaran bir betiktir.
- Indexing (İndeksleme): Arama motorlarında siteleri içerisindeki saya dizinlerini veri tabanına ekleyerek kütüphanede tutulan bir Veritabanı dizisidir.
- Sonuçları seçmek: Kullanıcıların arama motorlarına aradıkları içeriği karşısına çıkaran Web sitesinin kontrol edilmesi işlemine denir.
SEO başarısını etkileyen Faktörler
- URL anahtar kelime seçiminin özgün olması
- Başlık etiketleri 60-70 karakterden daha uzun olmamalı
- Özgün içerik hazırlama
- Https, Google için sıralama faktörüdür.
- Meta açıklamaları da 110-130 karakter aralığında yapılmalıdır.
- Web sitenizin hızı
- Web sitenin mobil uyumluluğu
- Kullanıcıların web sitesindeki gösterdiği davranışlar
- İçeriklerin güncel olması
Sıralama Faktörleri
- Site yapısı
- Alan adının SSL sertifikasına sahip olması
- Linkler Google önemli olduğu için güvenli olması gerekir
- Konu otorite olması Google sayfasında uzun vade de sayfalar sıralanmasını sağlar
- Anahtar kelimenin aranan kelime ile uyumlu olması
- Müşterinin ilgisini çekecek şekilde bu sayede sitede uzun kalmasını sağlayan içerik hazırlanması
- Meta etiketleri Google sayfasının amacını belirleme ve anahtar kelimenin içerisindeki görevini belirlenmesini sağlar
- Sayfa hızının iyi olması müşterilerin sayfayı tercih etmesini sağlar
SEO hem kullanıcılar ile hem de arama motorları ile köprü kurar. Dolayısıyla kullanıcının neyi aramak istediğini anladığınızda ona göre araştırma yapmasını sağlamak olumlu sonuçlar sağlar.
Arama Sorgusu Nedir?
Arama sorgusu, kullanıcının arama motorlarına girdiği kelime veya kelime gruplarıdır.
Arama sorgusu 3 şekilde yapılır:
- Gezinme Arama Sorgusu: Kullanıcının bilincin de olduğu kelimeyi direk arama motorlarında arama sorgusudur.
- Bilgi Arama Sorgusu: Kullanıcının bir şey hakkında bilgi edinmek için aradığı sorgulardır.
- İşlemsel Arama Sorgusu: İşlem veya fiyat araştırma için yapılan sorgulardır.
Anahtar Kelime Nedir?
Kullanıcıların arama motorlarına İnternette özel olarak aradığı sözcüklerdir.
Buradan anlaşılacağı gibi sorgu ve anahtar kelime arasındaki fark kullanıcıların sorgu kullanması SEO uygulamaların ise anahtar kelime kullanmasıdır.
Anahtar kelime bulmak için kullanılan popüler platformlar:
- Youtube
- Quora
- Wikipedia
- Forum
Anahtar Kelime Ölçümlenmesi Nasıl Yapılır?
- Yüksek ölçekli anahtar kelimeler kullanmak
- Anahtar kelimenin zorluk derecesini belirlemek
- Arama motorlarında aranan anahtar kelimelerin hangi amaçla arandığı
SERP Nedir?
Search Engine Result Page kelimelerinin birleşiminden meydana gelen arama motoru sonuç sayfası Google da aranan herhangi bir kelimenin sonuçlarını karşımıza çıkaran sayfadır.
SERP grafiği bize sürekli değişen Google algoritmaların tıklanma oranının dağılımına bağlı olarak Google da en üst sıralamaya yükselmemizi sağlar.
Üst sıralama da yer almamızın yanında 0. Konum (Featured Snippet) da yer almamız gerekiyor. Kullanıcı sorgusunu yaptıktan sonra sorgunun 0.konum da yer alması yeterlidir.
Arama motorlarında rich snippet özelliğini gören kullanıcılar görsel çekiciliği ve yeterli bilgi sağlamasından dolayı snippet üzerinden bilgiyi almaktadır.
Arama sonuçlarında karşımıza çıkan rich snippetlar şunlardır:
- Featured Snippet (0. Konum)
- Answer Box (Cevap Kutusu)
- Carousel
- Image Pack
- Map Pack
- Sponsored Features
- Knowledge Graph
- Top Stories
- Events
- Sitelinks
Backlink Nedir?
Bağlantı kurma olarak adlandırılan Backlink diğer web siteleri arasında gezinme görevi olan bir köprü metin bağlantılarıdır.
Backlink ikiye ayrılır:
- Do-follow Backlinler: Arama motorlarına bağlantıyı takip etmesini söyler.
- No-follow Backlinkler: Arama motorları bağlantıyı takip etmez.
UX & SEO
User Experience kelimelerinden oluşan UX kullanıcı deneyimi kullanıcıların sitede hizmetleri kullanırken etkileşimler ile elde ettiği tecrübelerdir.
UI (User Interface) kullanıcı ara yüzü ile çok karışmasına rağmen deneyimi tasarımla ifade eder. UX, UI içeren çok disiplinli bir halkadır. Dolayısıyla UI, UX’in bir bileşenidir.
Firmanın hep iyi isteyen hedef kitlesine sunduğu ürünü müşterinin erişebileceği şekilde sunmalıdır.
Dijital ortamlarda ise kullanıcı deneyimini ön planda tutanlar Google tarafından en üst sıralarda görünürler.
Kaliteli bir kullanıcının deneyiminin olduğu bir yerde geri bildirim alma ve sosyal medya hesaplarından paylaşması muhtemeldir.
Bunlarla UX aslında müşterilerin tüm ihtiyaçlarını karışılmaya çalıştığı için SEO açısından Google sıralama algoritmaları faktörüne en güzel şekilde cevap vermiş olur.
Kullanıcı deneyimini oluşturan faktörler
- Kullanılabilirlik: Kullanıcıların siteye en kolay ve hızlı bir şekilde erişmesidir.
- Fayda: Müşterilerin ürün veya hizmetlerden umduğu memnuniyet derecesini maksimize yapmasıdır.
- Tasarım: Müşterilerin siteye girdiği zaman sitede kalmasını ikna edici görseldir.
- İçerik: Amacı ve hedef kitleye uygun bir şekilde sunulması gerekir.
SEO Web siteleri için olmazsa olmaz bilgidir. Bilgileriniz için teşekkürler
YanıtlaSilGoogle dostu SEO
YanıtlaSil